Släpp kaggen fri, du är fin som du är!

Alltid detta drama kring kvinnors utseende. Det här är en fråga som världen aldrig kommer att växa i från. Vad som är snyggt eller inte hos en kvinnas kropp. Och överraskande nog finns det inget rätt eller fel svar på den frågan heller. Det är upp till var och en vad man upplever är snyggt. Men det jag tycker är synd är att tjejer ska må dåligt över sitt utseende bara för att det finns vissa förvrängda syner på hur man ska göra för att få den perfekta kroppen. Vad är den perfekta kroppen? Är det att se ut som Megan Fox eller Shakira? Ja, dom är snygga och inte är det många tjejer som hade tackat nej till att se ut så. Inklusive mig själv. Men blir man lyckligare då? Blir man verkligen det?? Jag tvivlar. Därför väljer jag att äta den mat jag tycker om och unna mig något gott om jag vill ha det. Och jag är inte fet. Men jag är absolut inte smal heller. Jag är väl normal antar jag. Normal för att vara mig. För om vi drar en gräns som vi kallar normal för alla tjejer, var skulle den gränsen gå? Nej det går inte. Vissa är smala naturligt och vissa är runda naturligt. Om man då väljer att ändra på sin kropp så snälla gör det sunt! Svält inte ihjäl er. Bli inte träningsnarkomaner. Hitta något ni tycker om att göra och gör det i stället. Det kommer att löna sig i slutändan. Jag lovar. Stirra er inte blind på den sizen ni vill vara och tvinga er ner i den. Nej, köp den storlek som passar i stället fast den är en storlek eller två större än den du egentligen vill ha. Jag lovar att det ser mycket bättre ut. Ät nyttig mat och rör på er så ni mår bra. Acceptera hur ni ser ut. Unna er något gott om ni vill ha det. Livet är för kort för att svälta ihjäl! Och om ni tycker om att träna, gör det! Tycker ni om att ligga på soffan hela dagen och mår bra av det, gör det! (Fast att röra på sig liiite är nog bra i vilket fall..) Det jag ville komma fram till är att alla kommer alltid att ha komplex över något på sin kropp men lär er att acceptera det. Ända sedan jag var liten har jag haft komplex över mina framtänder som är snea, jag log aldrig så jag visade tänderna på något skolfoto eller foto över huvudtaget. Men vafan, utan mina snea tänder är det inte jag. Jag har heller aldrig varit sådär liten och smal som jag ville vara. Men blev jag sämre för det? Ja det kan hända. MEN... hahaha nej skojja. Det är klart att det finns dagar då jag tycker jag är fet, ful och allmänt fel. Men då är det bara att lyfta upp hakorna och klappa sig på bilringarna och säga till sig själv "Det hade kunnat vara värre. Du har en underbar familj, underbara vänner och en underbar pojkvän som tycker om dig precis som du är, vad gråter du för??"
 
Moral of the story: Lyft upp hakorna och släpp kaggen fri, du är fin som du är!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Larissa

så sant, så sant! :D

2012-06-25 @ 21:12:49
URL: http://larizza.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0